بازیگر فیلم های سینمایی «ملی و راه های نرفته اش» و «نیمه شب اتفاق افتاد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مشکلات سینمای ایران بسیار گسترده است و مدتی فکر می خواهد تا بتوان یکایک آن ها را بیان کرد اما من ترجیح می دهم بر بزرگترین مشکل امروز سینمای کشور که حضور انبوه فیلم های طنز نازل است پافشاری کنم و خواستار آن باشم تا این قبیل فیلم ها دیگر حمایت و تولید نشوند.
وی ادامه داد: بنده معتقدم سیاستی که از بالا تعیین و اعمال می شود هدفش این بوده که بخش اندیشمند سینما را محجور کند و فقط صرفاً به بخش تجاری و گیشه نگاه داشته باشد و بیزینس را هدف اصلی خود قرار دهد؛ قطعاً به همین علت است که ما مدت ها است در سینمای کشورمان شاهد آثار سینمایی طنز سنگین و فاخر نبوده ایم و به جای آن آثار پیش پا افتاده و نازل در سینما رواج پیدا کرده اند، آثاری که قطعاً تنها هدف شان سرگرم سازی لحظه ای مخاطبان شان است و بس!
اسکندری سپس با بیان اینکه سینما هنری جمعی و ارزشمند است و باید جایی برای عرضه آثار عمیق، فرهنگی با زیرلایه های مختلف باشد اظهار داشت: برای بنده و امثال بنده بسیار مهم است که اندیشه در سینما وجود داشته باشد؛ بسیاری از هنرمندان سینما خواستار آن هستند تا اندیشه ورزی در سینما احیاء شود و من از مدیریت جدید سینما خواهان این هستم که به این مسأله بسیار مهم حتماً فکر کنند و تدبیری بیندیشند تا دوباره بتوانیم شاهد رونق و اعتلای سینمای کشورمان باشیم.
بازیگر فیلم های سینمایی «دریاچه ماهی» و «خانه کاغذی یادآور شد: تا همین دهه ها و سالیان گذشته سینمای ایران محلی برای تولید و عرضه آثاری خردورزانه و اندیشمندانه بود، ما در سینمای ایران شاهد تولید آثاری بودیم که سبب ساز ارتقای فرهنگ در جامعه می شدند اما متأسفانه امروزه با آثاری مواجهیم که گویا تنها دلیل تولید و هدف شان پسرفت سطح فرهنگی جامعه است.
این سینماگر در پایان افزود: سینما هنری ارزشمند است و اشتباه گرفتن سینما با محلی برای درآمدزایی، تجارت و بیزینس به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و امیدواریم که مسئولان سینمایی دغدغه مندانه و هوشیارانه و آگاهانه نسبت به این مسأله بسیار مهم ورود پیدا کنند و باعث نشوند تا ما روز به روز بیشتر به قهقرا برویم.
نظرات